Skoči na glavno vsebino

DELO Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI

Od 1.1.2019 otroke s posebnimi potrebami obravnavamo skladno z novim Zakonom o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami 8Uradni list RS, št. 41/17).
Za vsakega otroka s posebnimi potrebami v začetku šolskega leta oz. takoj po usmeritvi oz. pridobitvi zapisnika multidisciplinarnega tima strokovna skupina pripravi individualiziran program dela. V strokovno skupino, ki jo imenuje ravnateljica, so vključeni vzgojiteljica, vzgojiteljica-pomočnica vzgojiteljice, vodja enote oz. pomočnica ravnateljice, ravnateljica, svetovalna delavka in ustrezni strokovni sodelavci – izvajalci dodatne strokovne pomoči. V zgodnjo obravnavo so zajeti otroci z razvojnimi zaostanki, s primanjkljaji, ovirami in/ali motnjami na telesnem, spoznavnem, zaznavnem, socialno-čustvenem, sporazumevalnem področju ter dolgotrajno bolni otroci kot tudi otroci, pri katerih obstajajo rizični dejavniki za razvojne primanjkljaje. Pravna podlaga za to pomoč je Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami (UL, št. 41/17).

Dodatna strokovna pomoč:
Dodatna strokovna pomoč je oblikovana tako, da se otrokom s posebnimi potrebami omogoči čim bolj enakovredno vključevanje med vrstnike. To dosežemo s pomočjo prilagojenih metod in oblik dela ter prilagoditvami okolja. Delo temelji na ugotavljanju in spodbujanju otrokovih močnih področij ter razvijanju šibkejših področij. Vse prilagoditve so natančno opredeljene v Individualiziranem programu dela.

Dodatna strokovna pomoč se izvaja v skupini, v paru, v manjši skupini ali individualno. V odločbi o usmeritvi oz. zapisniku multidisciplinarnega tima je prav tako opredeljeno koliko ur dodatne strokovne pomoči pripada posameznemu otroku. Po dogovoru z vzgojiteljico se izvajalci dodatne strokovne pomoči in spremljevalka lahko pridružijo skupini vodenega otroka na predstavi, pohodu, obisku…

Konec šolskega leta strokovna skupina pripravi evalvacijsko poročilo o delu z otrokom. Individualiziran program in evalvacijsko poročilo strokovna skupina predstavi staršem. Starši se lahko z izvajalci dodatne strokovne pomoči kadarkoli dogovorijo za pogovorno uro in svetovanje. Strokovna skupina sodeluje tudi z zunanjimi strokovnjaki, ki obravnavajo otroka (npr. logoped, delovni terapevt, psiholog, razvojna pediatrinja, specialna pedagoginja iz ZD ipd.).

Vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo, zaposlena v vrtcu Mavrica Vojnik:

  • Barbika Zupanc, mag. prof. inkluzivne pedagogike
    KONTAKT: e-pošta: barbika.zupanc1@guest.arnes.si
  • POGOVORNA URA: VSAK TOREK, od 13:00 do 14:00  ure, ENOTA FRANKOLOVO
  • TELEFON: 031/368-061

Izvajalka sodeluje tudi z zunanjimi izvajalci dodatne strokovne pomoči.

Kaj storiti, če ste kot starš zaskrbljeni za otrokov razvoj?

V takšnem primeru, se lahko pogovorite z vzgojiteljico ali pa s svetovalno službo. Le tako, bo lahko otrok dobil določene prilagoditve, saj je zgodnja obravnava v predšolskem obdobju bistvenega pomena. S pravilnim pristopom in pravočasnim odkrivanjem, lahko marsikatere otrokove razvojne primanjkljaje odpravimo ali pa jih v določeni meri vsaj omilimo. Potrebno se je zavedati, da če otrokove razvojne težave niso obravnavane pravočasno, lahko kasneje otroka ovirajo tudi na drugih področjih, s tem pa dosežemo le pojavljanje novih težav.

Vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo: mag prof. inkluzivne pedagogike, Barbika Zupanc

 

 

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost